I söderhamn

God eftermiddag!

 Idag är ingen bra dag ska ni veta. Förutom att den blev alldeles för kort så är den alldeles för kall också!
Frrr,... Huttrandes vaknade jag upp Imorse igen. Även fast ingen öppnat takluckan eller något fönster. Men som alla andra mårnar så var vi utan ström i lastbilen. Batteriet har verkligen svikit den här veckan.. Anders klev upp för att försöka få liv i bilen som mer kändes som en iglo.. Men inte gick de inte.

 Ni ska inte tro att det gick så smidigt som de andra dagarna för nu var Daniel också strömlös i sin lastbil. Jag låg kvar under täcket i väntan på lite värme. Anders stoppade in huvudet igenom dörren och sa att dom skulle fixa igång Daniels bil. Okej tänkte jag, det kan väl inte ta så lång tid. Jag hade sagt till Anders att jag ville duscha men jag visste inte var duscharna fanns så han skulle visa mig. Jag låg kvar i sängen och funderade och spelade på telefonen.. Då stack Anders in huvudet och sa att dom skulle åka och hjälpa några kompisar att starta bilen det skulle inte ta så lång tid. Jag sa bara okej och fortsatte spela och plippa. Men tillslut la telefonen av och det började bli riktigt kallt. Inte kunde jag ladda den häller eftersom d inte fanns någon ström. Efter en halv timma kände jag hur otroligt hungrig jag började bli. Då hade jag ändå legat där över en timme.. Jag tänkte att jag kunde ta fram lite mat och micra..... Tills jag kom på mig själv att vi fortfarande inte hade någon ström. Jag var ensam, utan telefon utan ström och utan mat! :p

Jag låg säkert där själv i över 3 timmar. Jag hade både en sovsäck och ett täcke men ändå länder det som om jag dog 10 ggr om på den stunden... Tillslut kom räddningen. Jag vet inte vem det var eftersom jag fortfarande låg kvar uppe i sängen för att inte frysa fast i de kalla gummi golvet. Men Anders kom in och startade, redan efter någon minut kände jag hur blodet började flöda igenom kroppen igen och hur jag varsamt kunde börja röra fingrar och tår igen. Anders sa till mig att kliva upp för vi skulle iväg och äta. Jag envisades om att jag skulle duscha och d tyckte han nog var en bra idé. För båda gick in och duschade varmt innan vi åkte och åt pizza!:) synd att pizzan var torr och att dom som jobbade där var snåla. Anders fick betala 10 kr för en liten klick beasås.. DÅLIG STIL :P Vi var ju redan på lite halv taskigt humör sen tidigare.. Jag ska inte klaga på nå mer men de satt nå riktiga puckon brevid oss också ..:)

Nu ska vi åka vidare. Anders sitter och skriver sitt färdskrivarkort nu. Jag skriver mer sedan :)



 kisses and wishes Hannah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0