Cepotha..

Ute, det är en otrolig känsla när armarna slängs upp i luften efter seger. 
När kvinnan som varit nere på backen rest sig upp för att än en gång börja andas.
Understruket av ödet inser även omgivningen hur fel det var.
Tänka sig att vi ändå förstår oss på varandra, känner varandra och vill vara varandra nära.
Kluven som en nöt i nötknäpparen med sina långa ben, har även vi ont i käkarna.
Efter alla tunga ord och meningar söker vi en bättre väg att nå och möta framtiden.
Senast var det en hysteri, nu är det ett nått mål som uppenbaras.
Jag är ofrivilligt fri, ofrivilligt får jag göra vad jag vill.
Du behöver inte längre tro eller bry.
Det finns bara en sak, men det fungerar inte.
Inte nu för dig, och då aldrig för mig.  I kvinnan på väg upp finns bara framgång och chanser.
Hon ser bara frammåt och det finns ingen väntan i kropp o själ. Hon är på väg - men ni vet inte vart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0